Ce sunt cuvintele cheie LSI – 7 lucruri pe care trebuie să le cunoașteți

19 nov. 2024 | SEO

Ce sunt cuvintele cheie LSI? Toata lumea pare sa vorbeasca despre ele. Si vorbeste pentru ca au legatura cu ceva important: modul in care motoarele de cautare decid ce pagini sunt relevante pentru o anumita interogare de cautare. In acest articol am sa va arat ce trebuie sa stiti despre cuvintele cheie LSI si cum sa profitati de ele.

1. Ce sunt cuvintele cheie LSI?

Cuvintele cheie LSI (Latent Semantic Indexing / indexarea semantica latenta) sunt cuvinte cheie asociate in mod semantic (ca inteles) cuvantului cheie principal. Multi oameni cred ca cuvintele cheie LSI sunt sinonime, dar acest lucru nu este corect. Cuvintele cheie LSI sunt pur si simplu cuvinte care se gasesc frecvent impreuna in acelasi context.
De exemplu, „apple” si „itunes” sunt cuvinte cheie LSI, deoarece acestea impartasesc acelasi context si se gasesc frecvent impreuna. Dar ele nu sunt sinonime.

Iata cateva exemple despre cum functioneaza LSI.
Sa presupunem ca aveti un articol pe blogul dvs in limba engleza este despre ”Cars”. S-ar putea sa scrieti despre oricare dintre urmatoarele 5 sensuri de „Cars”:

  • Cars (automobile)
  • Cars, filmul de desene animate creat de Disney
  • CARS, the Canadian Association for Rally Sports (Asociatia Canadiana pentru Raliul Sportiv)
  • CARs, the Canadian Aviation Regulations (Regulamentele canadiene privind aviatia)
  • (The) Cars, trupa muzicala americana din anii 1970.

Cum stie Google ce semnificatie a cuvantului „cars” este relevanta pentru articolul dvs.? Google va cauta cuvinte cheie LSI in articolul dvs. pentru a decide care este sensul corect:

  • Daca gaseste cuvintele: „vehicul”, „folosit”, „nou”, „cumpara”, „vinde”, „dealeri”, „repara”, articolul dvs. este probabil despre masini,
  • Daca gaseste cuvintele: „film”, „desene animate”, „produs de”, „regizat de”, „scenariu”, „Walt Disney”, articolul dvs. este cel mai probabil despre Cars, filmul
  • Daca gaseste cuvintele: „asociatie”, „raliu”, „sport”, „campionat”, „canadian”, articolul dvs. este probabil despre CARS, Asociatia Canadiana pentru Raliuri sportive
  • Daca gaseste cuvintele: „aviatie”, „reglementari”, „administratie”, „aeriana”, „aerodromuri”, „aeroporturi”, articolul dvs. este cel mai probabil despre Regulamentele canadiene privind aviatia.

Iata un alt exemplu:
Sa presupunem ca pagina dvs. sau postarea pe blog este despre Apple. Cum stie Google daca te referi la fruct sau la companie? Va cauta cuvinte cheie LSI:

  • Daca pagina dvs. contine cuvintele: „merele coapte”, „marul rosu”, „mere verzi”, „mere pentru hrana”, „mere fuji”, pagina dvs este despre mere, fructele.
  • Daca pagina dvs. contine cuvintele: ‘itunes’, ‘apple hulu’, ‘apple news’, ‘apple stores’, ‘apple iphone 5’, ‘apple ipad’, ‘calculatoarele cu discount’, pagina este cel mai probabil despre computerele Apple.

Deci, de ce Google a inceput sa utilizeze cuvinte cheie LSI? Buna intrebare!

2. De ce Google utilizeaza cuvinte cheie LSI?

A existat o perioada in care singura masura pe care Google o avea pentru relevanta unei pagini pentru o anumita interogare de cautare a fost densitatea cuvantului cheie. Dupa cum stim cu totii, densitatea cuvintelor cheie a fost abuzata si spamata. Deci, Google s-a indepartat de densitatea de cuvinte cheie si a inceput sa caute cuvinte cheie LSI.

Motivul a fost urmatorul:
O pagina legitima despre „computerele Apple” va contine, probabil, o serie de alte cuvinte care sunt legate de computerele Apple (cum ar fi „apple stores”, „Apple iphone 5”, „apple ipad”, „reduceri calculatoare”). Pe de alta parte, o pagina supraincarcata cu cuvintul cheie „computerele Apple” va contine probabil doar repetitia acelui cuvant cheie. Deci, cuvintele cheie LSI au furnizat companiei Google o modalitate de a separa oile de capre.

Dar exista si un alt motiv pentru care Google a inceput sa utilizeze cuvinte cheie LSI. Indexarea semantica latenta ajuta Google sa inteleaga mai bine semnificatia unei interogari de cautare si semnificatia unei pagini Web, iar acest lucru permite Google sa imbunatateasca potrivirea dintre ceea ce cauta oamenii si ceea ce gasesc in rezultatele cautarii.

3. Cuvintele cheie LSI si update-ul Google Hummingbird

In august 2013, Google a introdus algoritmul Hummingbird, numit uneori algoritmul semantic. Algoritmul Hummingbird se concentreaza pe sinonime si imbunatateste capacitatea Google de a intelege contextul unei pagini web. Hummingbird este deosebit de interesat de intentia cautatorului.
In timp ce algoritmii anteriori (Panda si Penguin) s-au concentrat pe cuvintele individuale dintr-o interogare de cautare, Hummingbird se uita la fiecare cuvant in contextul intregii interogari de cautare. Cu alte cuvinte, algoritmul Hummingbird incearca sa inteleaga sensul interogarii si sa ofere in paginile cu rezultate siteuri ce corespund intentiei utilizatorului.

Dar cum ma ajuta aceasta pe mine sa ma pozitionez mai bine in SERP?

4. Cum pot cuvintele cheie LSI sa va imbunatateasca pozitia in SERP?

Aici sunt cateva moduri prin care cuvinte LSI va pot ajuta la optimizare SEO:

  1. Google analizeaza acum contextul total, mai degraba decat densitatea cuvintelor cheie. Aceasta inseamna ca daca folositi in text cuvinte LSI, pagina dvs. va fi pozitionata mai sus pentru cuvantul cheie principal, deoarece Google intelege mai bine contextul paginii dvs.
  2. Sa presupunem ca ati atins limita pentru densitatea cuvintelor cheie in articolul dvs. (repetari ale cuvantului dvs. cheie) si riscati o penalizare Google. Cu ajutorul cuvintelor cheie LSI, puteti continua sa scrieti folosind sinonime sau cuvinte cheie apropiate.
  3. Cuvintele cheie LSI sunt strans legate de cuvantul cheie principal – acestea sunt „variante de cuvinte cheie”. Aceasta inseamna ca pagina dvs. va aparea in rezultatele cautarii atat pentru cuvantul dvs. cheie principal, precum si pentru variatiile cuvintelor cheie.

5. Unde puteti gasi cuvinte cheie LSI?

Iata cateva instrumente gratuite pentru a gasi cuvinte cheie LSI:

5.1 Sugestii de interogari oferite de Google

De indata ce incepeti sa introduceti o interogare de cautare in Google, functia Google Auto Suggest va sugereaza o serie de termeni pe care oamenii ii cauta si care au legatura cu termenul dvs de cautare.

Acestea sunt cuvinte cheie LSI – algoritmul Google le-a identificat ca fiind cuvinte care fac parte din acelasi grup cu termenul dvs. de cautare.

Sugestiile oferite de Google sunt, de asemenea, si cuvinte cheie long-tail.

Aceste sugestii de interogari pot fi gasite si daca, dupa ce introduceti termenul de cautare, derulati in partea de jos a paginii cu rezultate Google si veti vedea o rubrica „Cautari referitoare la”:

Alt truc este sa cautati pe Google cuvantul cheie principal, apoi va uitati in prima pagina cu rezultate si vedeti ce cuvinte mai apar impreuna cu cuvantul cheie (mai ales in titlul si descrierea siteurilor).
Adaugati aceste cuvinte si in articolul dvs. – acestea va vor ajuta sa va pozitionati mai bine pentru cuvantul dvs. cheie principal, dar si sa fiti gasit pentru cuvinte cheie apropiate.

5.2 LSIGraph

 

lsi graph

LSIGraph este un instrument gratuit pentru generarea cuvintelor cheie LSI.

Doar introduceti cuvantul dvs. cheie principal, apoi scanati rezultatele pentru a gasi cuvintele cheie LSI pe care le doriti.

Printre caracteristicile acestui instrument se numara: descopera cuvinte LSI pentru nisa ta, astfel incat stii exact ce cuvinte sa folosesti. Aceasta ajuta atunci cand vrei sa scrii content de top pentru articole care vor fi in primele pozitii ale paginilor cu rezultate Google.

LSIGraph ofera atat varianta free, cat si varianta Premium care este contra cost.

Varianta free functioneaza doar pentru cuvinte in engleza si ofera un numar de cautari zilnice limitat, dar lista cu rezultate oferite este destul de larga.

5.3 NicheLaboratory

NicheLaboratory este un alt instrument gratuit online. Introduceti doar cuvantul cheie principal, iar NicheLaboratory va va oferi o lista de cuvinte cheie asociate.

Intrucat lista cu sugestii este destul de larga, va trebui sa apreciati dvs care dintre aceste sugestii de cuvinte LSI sunt legate de cuvantul cheie principal.

Niche Laboratory este un instrument de cautare de cuvinte cheie si un generator de cuvinte cheie LSI care va poate ajuta sa descoperiti subiecte si nise pentru site-ul dvs.

Utilizati versiunea gratuita a site-ului introducand cuvintul cheie principal in caseta din partea de sus a acestei pagini, apoi faceti clic pe butonul Run Niche Laboratory Lite. Dupa un minut sau doua, va va genera un raport cu o multime de informatii utile despre cuvintele dvs. cheie.

6. Cum sa utilizati cuvintele cheie LSI?

Presarati-le in tot corpul articolului, atata timp cat suna natural si potrivit. Unele dintre cuvintele dvs. cheie LSI vor fi sinonime pentru cuvantul dvs. cheie principal – in acest caz, le puteti inlocui doar pentru cuvantul dvs. cheie principal.
Desigur, va trebui sa pastrati cel putin 2 – 3 aparitii ale cuvantului cheie principal. Dar nu va faceti griji prea mult despre densitatea cuvintelor cheie a cuvantului cheie principal, deoarece densitatea cuvintelor cheie a fost in mare parte inlocuita de indexarea semantica.

Iata locurile principale unde ar trebui sa utilizati cuvintele cheie LSI:

  • Titlul paginii
  • Subtitluri h1 – h6
  • Adresa URL
  • Imagini alt text
  • Primul paragraf din text
  • Ultimul paragraf din text
  • Cuvant ancora pentru linkuri

7. Ce trebuie evitat la cuvintele cheie LSI?

Ca si in cazul cuvantului cheie principal, incercati sa evitati sa supra-optimizarea articolului dvs. pentru un anumit cuvant cheie LSI. Daca repetati de prea multe ori un cuvant cheie LSI, veti atrage o penalizare Google. Se recomanda ca fiecare cuvant cheie LSI sa fie folosit doar de 1 – 2 ori pe pagina dvs.

8. Concluzii

Deci, ce sunt cuvintele cheie LSI si cum le poti folosi pentru a te pozitiona mai bine in rezultatele cautarii?

  • Cuvintele cheie LSI sunt cuvinte care apar impreuna (in asociere) cu cuvantul dvs. cheie principal, in modele previzibile. Deoarece ele apar alaturat in multe fraze de pe internet, motoarele de cautare le pot folosi pentru a intelege contextul si semnificatia articolului dvs.
  • Utilizati cuvintele cheie LSI pentru a evita repetarea cuvintelor cheie principale.
  • Utilizati-le atunci cand scrieti advertoriale SEO care vreti sa apara in paginile cu rezultate Google la mai multe interogari.
  • Daca scrieti pe blog articole SEO de peste 1500 de cuvinte, veti utiliza in mod inevitabil cuvinte cheie LSI, deoarece despre asta este vorba la LSI – detectarea continutului natural (spre deosebire de cel optimizat). Atunci cand un redactati un articol care acopera bine un subiect anume, in mod spontan veti include cuvintele LSI.
  • Deci, principalul lucru cu cuvintele cheie LSI este sa-l pastrati natural – utilizati fiecare cuvant o singura data sau de doua ori si asigurati-va ca nu este disonant cu restul textului.

Iar apoi urmariti-va paginile dvs. cum se ridica in SERP!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CAUTĂ ÎN SITE :

CATEGORII ARTICOLE :

ULTIMELE ARTICOLE :

WordPress: Evoluții și tendințe în 2024

WordPress: Evoluții și tendințe în 2024

WordPress rămâne unul dintre cele mai populare sisteme de gestionare a conținutului (CMS) din lume, alimentând peste 40% din site-urile web la nivel global. De-a lungul anilor, platforma a evoluat constant pentru a răspunde nevoilor utilizatorilor săi, iar 2024 nu...

Motorul de căutare

Motorul de căutare

Ce este un motor de căutare pe internet? Un motor de căutare pe internet este un instrument online care ajută utilizatorii să găsească informații pe web. Acesta funcționează prin accesarea, indexarea și clasificarea paginilor web pentru a oferi rezultate relevante în...

Ce sunt linkurile „dofollow“ si „nofollow“?

Ce sunt linkurile „dofollow“ si „nofollow“?

Linkurile „dofollow” și „nofollow” sunt tipuri de linkuri care indică motoarelor de căutare cum să trateze acele legături în procesul de indexare și evaluare a paginilor web. Ele sunt definite printr-un atribut specific în codul HTML al linkului. 1. Linkuri „dofollow”...

Sfaturi utile când facem cumpărături online

Sfaturi utile când facem cumpărături online

Intrucat activez de mai multi ani in domeniul internet si am o anumita experienta legate de comerț online, am observat care este comportamentul clienților magazinelor online. Majoritatea persoanelor care doresc sa achizitioneze online un produs sau un serviciu...

Ce sunt directoarele web

Ce sunt directoarele web

Directoarele web sunt de fapt site-uri web structurate pe categorii si proiectate cu scopul de a ajuta la găsirea unor anumite site-uri, în funcție de categoria pe care o căutăm. Listarea în directoare web este folosită și pentru că acestea transmit PageRank si...