Ce inseamna Optimizare SEO

Se spune că “Daca nu esti pe internet, nu existi”, insa eu as parafraza spunand: “Daca nu esti in primele pagini Google, nu existi”.

Ce este optimizarea SEO?

Termenul SEO vine din engleza de la „Search Engine Optimisation” si inseamna optimizarea website-urilor pentru motoarele de cautare (Google, Yahoo, MSN etc), fiind un proces prin care se creste vizibilitatea unui website in cadrul ordonarii rezultatelor cautarii dupa un cuvant-cheie in lista afisata de motorul de cautare.
In termeni generali, cand un utilizator introduce un cuvant cheie intr-un motor de cautare, motorul trebuie sa stabileasca in ce ordine trebuie sa afiseze siteurile ce contin acel cuvant, adica care dintre siteurile care se refera la cuvantul cheie cautat sunt mai importante si au cea mai mare autoritate in ceea ce priveste cuvantul cheie respectiv. Aceasta ordine este data de un algoritm de afisare a rezultatelor alcatuit din zeci de factori, majoritatea dintre ei cunoscuti si utilizati in procesul de optimizare. Pentru a monitoriza calitatea optimizarii SEO se folosesc anumiti indicatori: PageRank (de la Google – in prezent nu mai exista), Domain Authority (de la MOZ), Referring Domains etc.
Optimizarea SEO corecta a unui site conduce la o mai buna prezenta in motoarele de cautare la cautari relevante efectuate de utilizatori, legate de informatiile, serviciile sau produsele prezentate pe site. Acest lucru conduce la creșterea numarului de  vizitatori pe site-ul dvs. Cel mai bine este ca optimizarea sa mearga in paralel cu construcția site-ului, sa fie aplicata inca de la cumpararea domeniului (.ro, .com, etc), dar totuși ea poate fi facuta și dupa ce site-ul a fost deja construit.
Optimizarea SEO se imparte in doua categorii: SEO on-page si SEO off-page. SEO on-page se refera la optimizarea efectuata asupra paginilor siteului respectiv: meta tag-uri (titlu, descriere, keywords), h1-h6, imagini, formatarea textului etc. SEO off-page se refera la relatia siteului respectiv cu alte siteuri de pe Internet si consta in publicarea de advertoriale pe alte bloguri, forumuri, retele de socializare, dar, cel mai important, in crearea unei retele de linkuri externe (link building) prin inscrierea siteului in directoare web, obtinand astfel cat mai multe backlink-uri (linkuri catre el) de inalta calitate.
In Occident optimizarea siteurilor web a devenit o profesie, fiind numeroase firme ce ofera servicii optimizare SEO, insa nu toti clientii stiu sa aprecieze valoarea si dificultatea acestei profesii.

Optimizare SEO
servicii optimizare seo on-site si off-site

La ce foloseste optimizare SEO?

Traficului unui site web este generat de motoare de cautare (peste 80%) sau de vizitatori care intra direct. Dintre motoarele de cautare, in Romania cel mai folosit este Google (cca 90%). Majoritatea oamenilor de afaceri folosesc si un website pentru afacerea lor, dar este el accesat de potentialii clienti? Ce sanse are un site care apare pe pagina 15 in cautari pe Google sa fie accesat de catre cei care cauta acel produs sau serviciu?
Zilnic, zeci sau sute de potentiali cumparatori trec pe langa websitul dvs. fara sa banuiasca macar existenta lui. Sunt oameni care incearca sa gaseasca produse, servicii sau doar informatii cu privire la ceea ce dvs. oferiti. Si, mai ales, sunt dispusi sa plateasca pentru ele.
Magazine online se vor intreba daca optimizarea site-ului va conduce la creșterea numarului de clienți, insa aceasta depinde și de produsele comercializate. Trebuie sa aveti in vedere ca pe primele pagini in Google apar companii renumite, deci veti avea concurenti seriosi; pentru ca sa le faceti fata trebuie sa oferiti clientilor dvs ceea ce isi doresc: produse de calitate, preturi accesibile, livrare optima etc.

Cum se pune in practica SEO?

De obicei, o companie plateste unei agentii SEO o anumita suma de bani pentru ca site-ul sau sa se gaseasca in primele rezultate Google la cautarea unui anumit cuvant cheie. Agentia SEO opereaza trasformarile necesare asupra siteului vizat, iar astfel compania va beneficia de pe urma traficului urias pe care il ofera motorul de cautare. In general este o investitie care se amortizeaza rapid. Totusi nici o firma SEO nu ofera vreo garantie ca site-ul dvs va ajunge in primele pozitii la o anumita cautare, si chiar daca va ajunge nu exista garantii ca va si ramane acolo. In Google de exemplu exista fluctuatii, uneori site-ul dumneavoastra poate fi scos in afara indexului, iar in ziua urmatoare el poate fi primul pentru aceeasi cautare. Cei de la Google spun ca indexarea site-urilor se face in mod gratuit si de aceea nu sunt nici un fel de garantii. Totusi in marea majoritate a cazurilor efectele unei campanii de optimizare site este apreciata pozitiv de catre beneficiari.

Aveti un site si vreti sa il optimizati?

Daca aveti deja un site si vreti sa fie optimizat pentru a urca pe primele pagini ale motoarelor de cautare, ne puteti trimite pe email adresa site-ului  dvs (URL-ul), iar noi ii vom face o analiza SEO de baza. Asa cum am scris si mai sus, optimizarea unui site merge pe doua directii principale: optimizarea on-page si optimizarea off-page. Intai va oferim sfaturi utile pentru modificarea siteului dvs (deci optimizare on-page), dupa care urmeaza optimizarea off-page (link building).